Погода в Одессе
Сейчас от +9° до +16 °
Днем от +17° до +18°
Море +19°. Влажн. 69-71%
Курсы валют
$28.37 • €33.50
$27.75 • €31.45
$27.70 • €31.40
  • Обзор одесских соц.сетей:

БуДНИ ОМКФ-2020, 26 сентября

Суббота, 26 сентября 2020, 15:42

Пресс-релиз

У другий день 11-го Міжнародного кінофестивалю на платформі oiff.online до вже доступних стрічок додались два фільми з Міжнародного конкурсу та два - з Національного конкурсу. Повний метр.

Зокрема глядачі тепер мають змогу подивитися призера Венеціанського кінофестивалю та кандидата на номінацію премії “Оскар” від України драму Валентина Васяновича “Атлантида” та стрічку спільного виробництва Литви, Латвії, Іспанії та України “Невидимий”. Вони претендують на призи Міжнародного конкурсу. У національній конкурсній програмі вже доступні ще два повнометражних фільми - “Віктор_Робот” та “Урсус. Кавказький бурий ведмідь”.

Також у київському Довженко-Центрі на “Сцені 6” відбувся перший показ програми ретроспективи “Одеські незалежні: вільне кіно 1990-х”. Глядачі побачили фільм Михайла Каца “Кульгаві увійдуть першими” 1993 року.

Протягом усього другого дня 11-го ОМКФ відбувались Q&A з творчими групами Фільму Відкриття “Босий імператор”, учасника Конкурсу європейських документальних фільмів “Конкурс краси” та стрічки з Міжнародного конкурсу “Атлантида”.

“Ми не просто захотіли, а відчули потребу зняти сиквел до “Короля бельгійців”. Стало зрозуміло, що наш шлях із королем просто незавершений. Він, як персонаж, пропонував нам більш глибоко поміркувати на порушені у фільмі теми: що таке здорове лідерство, яким є героїзм на вищих ешелонах влади. Крім того, цікаво було дізнатись, наскільки сам головний герой зможе залишатися чесним, та як застосовуватиме свій величезний талант, коли йому запропонують стати керівником нової Європи”, - зазначила співрежисерка стрічки “Босий імператор” Джессіка Вудворт.

“Фільм “Конкурс краси” має на меті спровокувати дискусії без однозначних відповідей для глядача. Я досліджував тему Голокосту, яка мене бентежила. Мені було цікаво, наскільки мої погляди вписуються у сучасне ізраїльське суспільство та його бачення геноциду. Але такі конкурси, як у фільми, на мою думку не повинні проходити. Принаймні у моєму ідеалістичному світі”, - розповів режисер Ейтан Іпекер про свою стрічку “Конкурс краси”.

“Головна мета фільму - донести до максимального кількості глядачів, що в Україні триває війна з Росією. Ми хотіли показати, показати як закінчуються війни, адже починаються вони з різних причин, та закінчуються однаково: втрати, ексгумація та зруйнована територія”, - зазначив режисер “Атлантиди” Валентин Васянович.

“Серед європейських фільмів ми не пасемо задніх і нам є що сказати. Успіх українського кіно - це не ситуативна історія, ми дійсно створюємо нові сенси, які співзвучні світу”, - додав продюсер фільму Володимир Яценко.

Однією з найяскравіших подій дня став майстер-клас лауреата почесної нагороди ОМКФ 2020 за внесок в розвиток кінематографа, видатного шведського режисера Роя Андерссона: “Я завжди намагаюсь бути універсальним і відшукати якийсь стиль, який апелюватиме до всіх. На мою думку, люди по всьому світу дуже схожі один на одного. Це я й намагаюсь показати у своїх фільмах”.


РОЙ АНДЕРССОН: “НА МОЮ ДУМКУ, ЛЮДИ ПО ВСЬОМУ СВІТУ ДУЖЕ СХОЖІ ОДИН НА ОДНОГО. ЦЕ Я Й НАМАГАЮСЬ ПОКАЗАТИ У СВОЇХ ФІЛЬМАХ”

В межах 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю лауреат почесної нагороди ОМКФ 2020 за внесок в розвиток кінематографа, всесвітньо відомий шведський режисер Рой Андерссон провів майстер-клас для глядачів ОМКФ. Q&A з лауреатом Каннського та Венеціанського кінофестивалів, а також номінантом Берлінале відбулось 26 вересня в онлайн-форматі

“Свого часу мене надихнув Бекеет, він казав, що сум може викликати сміх. Я і з цим на сто відсотків погоджуюся. Ці речі взаємопов’язані. Комусь може здатися, що це абсурдний вислів, але мені здається, що це дуже глибока істина. Сум для когось може здаватися кумедним, веселим і необов’язково бути циніком, аби так вважати. Тут потрібно мати особливе почуття гумору, аби вловити комічність трагічних ситуацій”.

“У своїх фільмах я намагаюсь конденсувати, очищувати реальність. Я починав працювати в типовому неореалістичному стилі. На мене тоді впливали Мілош Форман і все це покоління в кінематографі. Саме в цьому стилі я працював протягом 10-15 років. Але якось одного дня я відчув, що втомився й хочу займатись чимось іншим. Раптом мені прийшла в голову ідея, як вибратися з цієї творчої депресії. Мене почала надихати історія живопису, захотілося попрацювати з абстракцією, саме так я знайшов більш стилізований, конденсований інструмент вираження своїх ідей”.

“Мені дуже важливо зберігати ось цю близькість до живопису. Я свого часу сам хотів стати живописцем, але коли побачив неореалістичне кіно, наприклад, “Викрадачів велосипедів”, я зрозумів, що кіно – це мое”.

“Я завжди намагаюсь бути універсальним і відшукати якийсь стиль, який апелюватиме до всіх. На мою думку, люди по всьому світу дуже схожі один на одного. Це я й намагаюсь показати у своїх фільмах”.

“Я великий фанат Бунюеля. Він знімав кіно про повсякденне життя, в тому числі про церкву, віру, але в нього завжди був гумористичний підтекст. Це відповідає й моєму баченню. Жартувати про елементи повсякденності, на табуйовані теми – це цікаво. Я свого часу переймався тим, що мене критикуватимуть, але нічого подібного не трапилось. Можливо, тому що Швеція дуже толерантна країна. Мене прийняли з моєю точкою зору, ніхто не став стигматизувати. Тому я дуже радий, що досі живий і успішно працюю”.

“Я випустився з кіношколи і зняв перший фільм “Шведська історія кохання”, який виявився надзвичайно успішним. Завдяки цьому успіху надалі я міг дозволити собі працювати буквально над будь-чим, що хотів. Коли я почав працювати в рекламі, перший успіх також допомагав: мені дозволяли втілювати все без обмежень. Я завжди працював над рекламою з таким самим серйозним підходом, як і з художніми фільмами. Для мене це рівнозначні продукти і вкладався я в них однаковою мірою”.

“Так здається, ти отримуєш 4 нагороди й маєш бути щасливим, але ні, я не був насправді задоволений. Я засмучуюсь через успіх. Це важко пояснити. Мені здається що це питання такого екзистенційного характеру. З одного боку, ви почуваєтесь дуже добре, але з іншого – спустошеним”.

“Не так уже й легко рік за роком знімати повнометражне художнє кіно. Особливо, коли в тебе ще є бажання зробити щось дуже важливе для людства, для буття загалом. Тож, якби в мене було бажання лише розважати глядачів, я б знімав набагато більше фільмів. Можливо, я колись напишу роман, бо на мене також сильно впливає література”.

Також в межах фестивалю відбудеться показ міні-ретроспективи фільмографії Роя Андерссона. До неї увійшли три стрічки: дебютна робота режисера “Шведська історія кохання”, володар численних нагород фільм “Пісні з другого поверху” та нова робота Роя Андерссона “Про нескінченність”.