Погода в Одессе
Сейчас от ° до °
Вечером от ° до °
Море +°. Влажн. %
Курсы валют
$26.98 • €30.65
$27.75 • €31.45
$27.70 • €31.40

БуДНИ ОМКФ-2019, 19 июля 8-Й ДЕНЬ:

Пятница, 19 июля 2019, 17:19

Пресс-релиз

8-Й ДЕНЬ: ПЕРФОРМАНС ВЛАДА ТРОЇЦЬКОГО НА ПОТЬОМКІНСЬКИХ СХОДАХ ТА ПЕРШІ НАГОРОДИ ЮВІЛЕЙНОГО 10-ГО ОМКФ

Завершальні покази фільмів конкурсних програм, перші нагороди та спеціальна подія ОМКФ — перформанс Влада Троїцького на Потьомкінських сходах

Вже завтра відбудеться церемонія закриття 10-го ювілейного ОМКФ, а сьогодні, в передостанній день, були показані останній фільм-учасник Міжнародної конкурсної програми — «Тут був Саша» та друга частина Національного конкурсу короткого метру.

Також 19 липня у Фестивальному центрі «Родіна» були названі найкращі фільми Національної конкурсної програми за версією Журі Міжнародної федерації кінопреси (FIPRESCI). Найкращим повнометражним фільмом стала стрічка «Мої думки тихі» молодого режисера Антоніо Лукіча, а Найкращий короткометражний фільм — «У нашій синагозі» Івана Орленко.

Міжнародна конкурсна програма завершилась показом фільму: «Тут був Саша». Соціальна драма режисера Ернестаса Янкаускаса відкриває перед глядачем історію бездітної пари, яка вирішує усиновити дитину, і це рішення назавжди змінить життя трьох людей. Картину на ОМКФ представили режисер Ернестас Янкаускас та виконавці головних ролей Ґабія Сіурбите та Валєнтін Новопольський. «Я дивлюся на життя позитивно, тому ми робили цей фільм для дискусії, для людей, що навіть в самих складних ситуаціях є світло у кінці тунелю», — розповів режисер.

Відбувся показ завершального блоку конкурсного короткого метру, до якого увійшли стрічки: «Int.Kitchen.Night» (реж. Аркаша Непиталюк), «Solitude» (реж. Єлізавета Сміт), «Різдвяні історії» (реж. Валерія Сочивець, Філіп Сотниченко), «Дорослий» (реж. Жанна Озірна) та «Поки не стане чорним» (реж. Анастасія Фалілеєва).

Показом фільму «Прощання з ніччю» відкрилась ретроспектива Катрін Деньов. Картину особисто представила акторка. «Насправді це той фільм, який я дуже полюбила. Мені дуже подобається історія, сюжет. І мені дуже подобається персонаж який я граю. Це фільм, в якому досить чітко висловлюється позиція. Я думаю стрічка буде дуже близька жінкам, тому що багато хто з них може уявити ситуацію, подібну до сюжету фільму, і поставити себе на місце моєї героїні», — поділилась вона.

Документальна стрічка «Бо ми мужики» режисерів Петтера Соммера, Ю Вемуд Свендсена закрила конкурсну програму Європейських документальних фільмів Це норвезька історія про чоловічу дружбу, співчуття та рокспіви. Програма «Фестиваль фестивалів» була представлена поетичною французькою драмою «Портрет дівчини у вогні» режисерки Селін Сьямма. Світова прем'єра стрічки відбулася цього року на Каннському міжнародному кінофестивалі, де вона брала участь в основній конкурсній програмі у змаганні за Золоту пальмову гілку та отримала Приз за найкращий сценарій та Queer Palm за найкращий фільм ЛГБТ.

У Фестивальному центрі «Родіна» пройшов майстер-клас від польського режисера та сценариста Деніяла Гасановича «Епізод повною мірою». «У кожному епізоді має бути конфлікт. Без цього ви не зможете рухати свою історію вперед. Але він може проявлятися в найрізноманітніших формах. У коротких епізодах можна показати його рухом камери, використанням світла, звуків тощо. Головне — уникайте монотонності», — зокрема наголосив режисер.

В секції Українська ретроспектива «Голлівуд на березі Чорного моря» була показана стрічка «Настроювач» легендарної режисерки Кіри Муратової (Золота лілія за найкращий фільм Міжнародного кінофестивалю goEast 2005 року). Фільм-дослідження українського сліду в Голлівуді «З України до Голлівуду» (реж. Станіслав Сукненко та Галина Кувівчак-Сахно) закрив секцію «Спеціальні покази».

В межах Film Industry Office відбулась презентація проектів фільмів українського виробництва або копродукцій з Україною на фінальній стадії виробництва Work in Progress. Також пройшов конкурс проектів телесеріалів зі Східної та Центральної Європи — EastSeries та панельні дискусії на тему «Освітні можливості в кіноіндустрії: EAVE, Midpoint, SOFA selection» та «Світові тренди в креативних індустріях. Відбулось урочисте нагородження найкращих проектів EastSeries, Пітчингу та Work in progress Film Industry Office.

Музичний вечір у винному барі LOU LOU пройшов під сети координатора музичної програми ОМКФ — Denis Vnuk.

Завершальною подією передостаннього дня фестивалю став унікальний музичний медіа— перформанс-опера «Сходи до…» Влада Троїцького, яке створювалось спеціально до ювілейного Одеського міжнародного кінофестивалю. Подія відбулась на Потьомкінських сходах.

ЗАКЛЮЧНИЙ ДЕНЬ СЕКЦІЇ FILM INDUSTRY OFFICE ЮВІЛЕЙНОГО 10-ГО ОМКФ

Головною подією дня стала презентація проектів Work in progress, панельна дискусія «Світові тренди в креативних індустріях» за участі оскароносного американського режисера Білла Ґуттентаґа, а також вручення нагород переможцям конкурсів професійної секції

У четвертий день роботи секції Film Industry Office відбулася презентація проектів українського виробництва або копродукцій з Україною, а також фільмів з країн Східно-Європейського партнерства що перебуваються на фінальній стадії виробництва. Модератором конкурсу Work in Progress став Мартін Блейн, кореспондент Screen International (Німеччина).

В межах секції було представлено 12 кінопроектів. До складу професійного журі конкурсу увійшли: Інке ванн Луке, менеджерка CineMart&Rotterdam Lab, Марі-П’єр Валлє, голова відділу розвитку Wild Bunch (Франція), Лоран Даніелу, LOCO Films (Франція), Юрій Сугак, головний редактор каналу «Україна».

Після презентацій в рамках секції пройшла панельна дискусія «Освітні можливості в кіноіндустрії», а також відбулися зустрічі 1-на-1 із проектами Work in progress.

Наступною подією секції стала презентація EastSeries – конкурсу проектів телесеріалів зі Східної та Центральної Європи. Конкурс організовано Одеським міжнародним кінофестивалем в партнерстві з компанією Star Media, та ScripTeast і за підтримки Series Mania. Цьогоріч в рамках платформи було представлено 6 кінопроектів.

Ще однією подією секції стала панель «Світові тренди в креативних індустріях», яка пройшла за участі оскароносного американського режисера, сценариста та продюсера Білла Ґуттентаґа. Також спікерами зустрічі виступили: Юлія Федів, голова Українського Культурного Фонду, а також Юлія Сінькевич, генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю. Модерувала захід Наталія Микольська, Дослідник Центр демократії, розвитку і верховенства права.

Білла Ґуттентаґ зазначив, що споживання медіа у США зростає щодня. Кіно, відеоігри, цифрове медіа – це все користується шаленою популярністю. «Потрібно розуміти, що споживачів завжди цікавить якість продукту. Скажімо такий напрямок як відеоігри. Наразі дуже мало успішних результатів зйомок фільму за мотивами відеогри, однак люди продовжують шукати нові способи це зробити. Проте це новий та сучасний напрямок для кіноіндустрії», – підкреслив він.

На завершення відбулась церемонія вручення нагород Work in Progress, East Series та Пітчингу. Однак перед оголошенням переможців секції генеральна продюсера ОМКФ Юлія Сінькевич вручила спеціальну нагороду від Одеського міжнародного кінофестивалю – за внесок у розвиток кіно – Катріелю Шорі, головному консультанту з міжнародних зв’язків Ізраїльського кіноцентру.

Переможцями Пітчингу назвали такі проекти: 60 тисяч гривень від ОМКФ отримала грузинська драма «Panopticon». Приз від телеканалу «Україна» номіналом у 60 тисяч гривень вручили проекту Валентина Васяновича «Відблиск». Приз у розмірі 85 тисяч гривень від глобального руху солідарності за ґендерну рівність HeForShe, заснованого структурою Організації Об’єднаних Націй ООН, вручили двом проектам: трагікомедії «Перше вересня» Романа Бондарчука та «Ля Палісіада» Філіпа Сотниченка. Також проект Дар'ї Жук «Наші груди — наша зброя:історія руху Femen» отримав спеціальну згадку від руху HeForShe.

Спеціальний приз від Wajda studio — участь у тренінгу Ekran+ 2020 року отримала стрічка «Ти – космос» Павла Острикова.

У номінації Work in progress журі відзначило такі роботи: україно-швейцарський проект «Забуті» — режисерка Дарія Онищенко отримала приз у розмірі 150 000 гривень від Українського Інституту. Приз від новин «Сьогодні» телеканалу «Україна» — 60 тис. грн — отримав документальний проект «Крихка пам'ять» молодого режисера Ігоря Іванко. Нагороду від генерального авіаперевізника МАУ — авіаквитки номіналом в 2000 євро отримав проект «Грім» режисера Іоане Бобейка.

Призи EastSeries: комплекс послуг постпродакшн на суму 20 000 євро від компанії Star Media взяв україно-ізраїльський проект «Щаслива нація». Спеціальну нагороду від Series Mania — персональне запрошення взяти участь у Series Mania Writers‘ Campus отримала робота «Подарунок».

ДЕНІЯЛ ГАСАНОВИЧ: «КОНФЛІКТ В ЕПІЗОДІ – ЦЕ НЕ СУПЕРЕЧКА, НЕ БІЙКА Й НЕ СВАРКА»

19-го липня відбулася лекція на тему «Епізод повною мірою» польського режисера та сценариста – Деніяла Гасановича

«Епізод – це найменший фрагмент фільму, який містить найбільш базовий інструмент драматургії – конфлікт. Існують повні епізоди, які я б порівняв із короткометражним фільмом. Він також має містити початок, розвиток, кульмінацію та кінець. Усього фільм містить близько 8-9 таких епізодів».

«Що таке конфлікт? Конфлікт в епізоді – це не суперечка, не бійка й не сварка. Чому? Тому що не кожна бійка, суперечка, або сварка призводить до чогось, не кожну можна розвивати в драматургії. Для того, аби використовувати конфлікт як інструмент, нам необхідно 4 драматургічні інструменти: головний персонаж, мета головного героя, щось, що стоїть на кону й антагоніст. Усе просто: хтось (головний герой) хоче щось отримати (мета), але не може цього досягнути через те, що хтось або щось (антагоніст) заважає йому це утримує. Лише у випадку, якщо все це гарно пропрацьовано, ви зможете створити історію».

«Антагоніст і головний персонаж пов’язані між собою. Вони просто не мають можливості уникнути один одного через три речі. По-перше, немає змоги досягти компромісу. Це означає, що історія має продовжуватися. По-друге, це також дозволяє підвищити градус емоцій. Ці емоції можуть бути драматичними, комедійними, страшними, але вони повинні там бути. Інакше ми не будемо зацікавлені у персонажах, яких бачимо на екранах».

«У кожному епізоді має бути конфлікт. Без цього ви не зможете рухати свою історію вперед. Але він може проявлятися в найрізноманітніших формах. У коротких епізодах можна показати його рухом камери, використанням світла, звуків тощо. Уникайте монотонності».

«Існує також ще 3 додаткових інструменти, які не обов’язково повинні бути в інших епізодах. Перший – це зміна, як важливий зсув у персонажі або в сюжеті. Другий інструмент – спосіб, в який ми будемо розповідати нашу історію. З ким глядач проживе її? Таких героїв може бути декілька. Третє – це тема епізоду. Якщо ви можете описати її одним реченням – це означає, що ви знаєте, про що говорите. Якщо ж потрібно більше – ви ще не знайшли суть вашої історії».

«Зміна може стосуватися як головного героя так і антагоніста. Хтось із персонажів повинен вийти за свої межі, зробити щось неочікуване. Після того, як це відбувається, він потрапляє на нову небезпечну територію. Там на нього чекає ще більше випробувань і складних рішень».

«У створенні сценарію немає математичної формули. Коли ви тільки починаєте писати вашу історію, не думайте про перелічені мною правила, і забудьте все, що ви читали в підручниках. Вам потрібно йти за своєю інтуїцією, слідувати емоціям. Що в цьому персонажі змушує вас відчувати себе некомфортно, щасливо, дивно, весело? Далі просто йдіть за покликом. Вам не можна обмежувати себе, або соромитися своїх думок. Тільки не на цьому етапі».

11173

Комментировать: