Погода в Одессе
Сейчас от ° до °
Утром от ° до °
Море +°. Влажн. %
Курсы валют
$26.98 • €30.65
$27.75 • €31.45
$27.70 • €31.40

БуДНИ ОМКФ-2019, 14 июля

Воскресенье, 14 июля 2019, 08:42

МАЙК ЛІ: «НЕМАЄ ЖОДНОГО ШАНСУ ЗНЯТИ СПРАВЖНІЙ І ПРАВДИВИЙ ФІЛЬМ У ГОЛЛІВУДІ»

14-го липня відбулася творча зустріч зі спеціальним гостем 10-го ОМКФ – Майком Лі, відомим британським режисером театру й кіно

На Церемонії відкриття ювілейного ОМКФ режисер отримав почесну статуетку «Золотий Дюк» за внесок у кіномистецтво. На фестивалі він також представляє міні-ретроспективу своєї фільмографії. Приїзд Майка Лі та показ міні-ретроспективи його фільмографії в межах Одеського міжнародного кінофестивалю відбувається за підтримки Британської Ради в Україні.

«Усі знають, що я не просто сиджу і видумую сценарії для своїх фільмів. Впродовж певного часу я досліджую обрану тему, потрохи наближаюсь до суті та розкриваю сюжет. Я ніколи точно не знаю, яким буде результат. Лише після дослідження, обговорень із командою та репетицій ми починаємо зйомки. Загалом, я намагаюся робити так, щоб порушені в моїх картинах проблеми не повторювалися».

«Перш за все я відбираю акторів за характером. Мені не подобається працювати з тими, хто обрав цю професію через свою нарцисичну особистість. Я надаю перевагу людям, які насправді віддані своїй справі, які можуть грати справжніх та простих людей із вулиці. Ось, що важливо. Також я обираю розумних акторів, адже не всі вони є такими. Саме тому під час відбору я багато спілкуюся з ними особисто, ставлю у незручні ситуації і таким чином перевіряю».

«На ОМКФ я представив свій новий фільм «Пітерлоо». Він про подію, що сталася 200-ті років тому в Манчестері. У дитинстві, з якоїсь невідомої для мене причини, нам ніхто не розповідав про цю історію. Це дивно, адже, виявилося, що про неї говорив увесь світ. Я сам звідти, виріс поряд із Манчестером, тож мені було особливо цікаво висвітлити цю тему».

«Наша команда була надзвичайно засмучена, що Каннський кінофестиваль відмовив нам із «Пітерлоо». У мене немає пояснення, чому так могло статися. Наприклад, фільм «Віра Дрейк» також отримав відмову, але, попри це, на Венеційському кінофестивалі ми отримали «Золотого лева». Нам також відмовили й на Нью-йоркському кінофестивалі. Тоді я впав у розпач, адже це дуже гарний фестиваль із розумною аудиторією й корисними дискусіями. Сподіваюсь, що «Пітерлоо» не занадто нудний. Як на мене, він стимулює до роздумів, збагачує глядача як особистість».

«Є два різновиди фільмів: голлівудські та світові. Світове кіно є неабияким важливим. У світі щомиті знімаються справжні, чисті фільми про реальне життя. Такі картини відображають той світ, звідки вони походять. Також є Голлівуд. Це індустрія, яка домінує в усьому світі з комерційних та історичних причин. Але думати, що Голлівуд визначає кіно – неправильно. Це просто неправда. Багато що надзвичайного виходило з Голлівуду, але він не є прикладом, на якій увесь світ має орієнтуватись».

«Для мене кіно має відображати реальний світ. Немає жодного шансу зняти справжній і правдивий фільм у Голлівуді. Наша співпраця неодноразово обговорювалось, і я досі отримую пропозиції. Пам’ятаю, як мій останній продюсер, якого вже немає серед нас, певний період ходив на зустрічі з представниками Голлівуду. Якось він повернувся і сказав: «Слухай, їм байдуже, що у тебе немає сценарію, або, навіть, ідеї фільму, вони лише наполягають на тому, щоб там були американські зірки». І я тоді сказав, що не збираюся цього робити. Ми просто відмовились».

«Brexit відбувся під час зйомок «Пітерлоо». Взагалі, ми регулярно отримуємо гранти від європейських фондів на зйомки фільмів. Тож, по-перше, якщо Британія вийде з ЄС (а вона вийде), ми вже не матимемо цього фінансування. По-друге, це просто катастрофа для всіх сфер життя британців».

«Я присвятив себе незалежному кіно. Звичайно, мені хочеться, щоб люди збиралися особливими компаніями, купували квитки в кінотеатри й разом дивилися фільми на великому екрані, бажано, без попкорну. Попри це, ми, режисери, розуміємо, що наші роботи можуть дивитися і на онлайн-платформах, і на iPhone. Ми іноді жартуємо з цього приводу, але час йде вперед і треба прийняти це».

«Єдине, що я би порадив молодим режисерам – ніколи не йти на компроміс. Знімайте фільми так, як ви це бачите. Залишайтеся чесними із самим собою. Не йдіть за хибними намірами».

БІЛЛ ҐУТТЕНТАҐ: «ЯКЩО ПОЧАТОК ФІЛЬМУ ПОГАНИЙ, ТО ДАЛІ ЦЕ БУДЕ СКЛАДНО КОМПЕНСУВАТИ»

14-го липня Білл Ґуттентаґ, американський сценарист, продюсер, режисер і член журі Конкурсу європейських документальних фільмів на 10-му ОМКФ провів майстер-клас на тему «Перетворення реальності на виставу, а вигадки – на реальність»

«Фільми пишуться три рази. Вперше це відбувається під час створення сценарію. Вдруге – під час зйомок. І востаннє – в процесі монтажу».

«Перш ніж знімати кіно, варто запитати себе – «навіщо?». Що я хочу ним сказати? Чому взагалі саме я маю розповісти цю історію, а не хтось інший? Якщо вам вдалося відповісти на ці запитання, час переходити до інших. Хто аудиторія вашого фільму? Чому їй раптом буде цікаво його подивитися?»

«Сьогодні кіноіндустрія знаходиться в конкурентному просторі, де фільми повинні змагатися з іграми, соцмережами та ЗМІ за увагу глядача. Люди віддають нам дві години свого життя, а що ми віддамо їм натомість?»

«Перше враження від картини є дуже важливе. Якщо початок фільму поганий, то далі це складно компенсувати. Це стосується і театру, і музики, і книг».

«Необхідно створити одного чи декілька персонажів, долею яких глядачі не зможуть не перейматися. Герої та світ, в якому вони живуть, мають змусити аудиторію забути про свою реальність: хворе коліно, список покупок тощо. Для цього потрібно зробити чіткий фокус, щоб було зрозуміло, на кому зосередити увагу і намагайтеся не втрачати її протягом усього фільму».

«Я дуже багато думаю про персонажів. Чого хоче ця людина? Які перепони вона зустрічає на своєму шляху? Необхідно мати емоційний зв'язок з ним. Тут важливе серце, а не мозок. Пам’ятайте, коли вас захоплює певна тема, необхідно показати її вплив на життя персонажа або групи людей. Адже не сама подія, а людина в її обставинах змушує глядача плакати або ж сміятися».

«Усе, що ми бачимо у фільмі, повинно мати якесь значення. Спробуйте говорити не тільки персонажами, але й передавати додаткові сенси за допомогою музики, локації, окремих предметів і найдрібніших деталей».

3-Й ДЕНЬ ОМКФ: КОНКУРСНІ ФІЛЬМИ, ТВОРЧІ ЗУСТРІЧІ З МАЙКОМ ЛІ ТА БІЛЛОМ ҐУТТЕНТАҐОМ, ПОКАЗИ ТРІУМФАТОРА БЕРЛІНАЛЕ-2019 ТА НОВОГО ФІЛЬМУ ПЕДРО АЛЬМОДОВАРА

14-го липня стартували покази Національного конкурсу, творчі зустрічі від членів журі ОМКФ та прем’єра фільму Педро Альмодовара

Режисер Наріман Алієв, актор Ахтем Сеїтаблаєв та творча група представили другий фільм в Міжнародному конкурсі – драму «Додому». «Для нас показ стрічки на ОМКФ більш нервовий ніж на Каннському кінофестивалі, оскільки думка українських глядачів особиста», — поділився режисер Наріман Алієв. Продовжила покази фільмів-конкурсантів у Міжнародній програмі аргентинська стрічка «Ініціали С. Ґ.» режисерів Раніа Аттьє та Даніеля Ґарсія. «Весь фільм це суміш різних культур. Історія ґрунтується на тому, що ми побачили в Аргентині, у Боенос-Айресі. Ми надихались цим містом, цією культурою яку бачили навколо себе та історіями які чули від місцевих мешканців», — розповіли режисери під час представлення стрічки. Програму Національного конкурсу відкрив фільм «Панорама» режисера Юрія Шилова.

Документальний фільм «Зустрічі з Джимом» режисерки Едже Ґер про зворотну мандрівку в часі життям головного героя продовжила Конкурс європейських документальних фільмів. «Я не режисерка документального кіно, це моя перша повнометражна документальна стрічка. Але після зустрічі з Джимом я не могла не зняти про нього фільм, — розповіла Едже Ґер. — Робота над фільмом вплинула не лише на мене, а й на всю знімальна групу. Ми дізналися багато про філософію Джима, про його ставлення до життя і нам було по-справжньому весело у процесі зйомок. Бачити таку людину як Джим, спілкуватися з ним, заряджатися його оптимізмом — це те, що дійсно варте в наші часи.»

У Фестивальному палаці у межах програми «Фестиваль Фестивалів» пройшов аншлаговий показ фільму «Біль та слава» іспанського режисера Педро Альмодовара з Антоніо Бандерасом та Пенелопою Крус у головних ролях (номінант на «Золоту пальмову гілку» Каннського кінофестивалю-2019, Приз за найкращу чоловічу роль Канни-2019), а у Фестивальному центрі «Родіна» відбувся показ тріумфатора Берлінале-2019 фільму «Синоніми» французького режисера Надава Лапіда. «Стрічка багато у чому автобіографічна та показує моє життя. Одного разу у мене з’явилося непереборне бажання втекти зі своєї країни і відмовитися від мови і всього того, що було до цього. Проте у мене поставало питання у власній ідентичності, а не у тому чи повинні ми любити батьківщину і свою країну,» — поділився з глядачами режисер, який особисто представив стрічку.

Програма «Спеціальні покази» продовжилася стрічкою «Звуки революції» режисерів Білла Ґуттентаґа та Дена Стермана. Картину особисто представив один з режисерів та член журі конкурсу європейських фільмів Білл Ґуттентаґ. Також в цій секції була представлена стрічка «Варда за Аньєс» про професійну фотографку, інсталяторку та піонерку «Нової хвилі» французького кінематографу Аньєс Варда.

Пройшла творча зустріч з Майклом Лі — відомим письменником і режисером з Великобританії, який є семиразовим номінантом на «Оскар», п'ятикратним лауреатом премії BAFTA, лауреатом премії за кращу режисуру і головну нагороду фестивалю — Palme d'Or, а також володарем «Золоті леви» в Локарно. Приїзд Майка Лі та показ міні-ретроспективи його фільмографії в межах Одеського міжнародного кінофестивалю відбувається за підтримки Британської Ради в Україні. «Єдине, що я би порадив молодим режисерам – ніколи не йти на компроміс. Знімайте фільми так, як ви це бачите. Залишайтеся чесним із самим собою. Не йдіть за хибними намірами», – наголосив Майк Лі.

Також, відбулась зустріч і дискусія з Біллом Ґуттентаґом — американським сценаристом, продюсером, режисером, членом журі Конкурсу європейських документальних фільмів. Він провів майстер-клас «Перетворення реальності на виставу, а вигадки на реальність». «Фільми пишуться три рази. Вперше це відбувається під час створення сценарію. Вдруге – під час зйомок. І востаннє – в процесі монтажу», — зазначив Білл Ґуттентаґ.

У межах дитячої програми ОМКФ пройшов показ фільму «Ділілі в Парижі», а секція «Серіали!» відкрилась прем'єрою перших двох епізодів україно-латвійського проекту «Маркус».

Глядачі Зеленого театру у ввечорі третього дня ОМКФ подивились бразильську стрічку «Бакурау» режисерів Клебера Мендонса Фільйо та Жуліано Дорнелеша. Фільм отримав Приз журі Каннського кінофестивалю 2019 року.

Вечір закінчився у винному барі LOU LOU під сети «чаклунки» Dj Enfant Terrible, а в ZELDA BAR танцювали тілом і душею під музичний супровід Sasha Zhylyayev.

11161

Комментировать: