Погода в Одессе
Сейчас от ° до °
Утром от ° до °
Море +°. Влажн. %
Курсы валют
$27.23 • €30.84
$27.75 • €31.45
$27.70 • €31.40
  • Обзор одесских соц.сетей:

БуДНИ Одесского кинофестиваля, 17 августа

Вторник, 17 августа 2021, 16:26

Пресс-релиз

ПРЕМ’ЄРА “ОЛЬГИ”, ПАУЛ ВЕРГУВЕН І МАЙСТЕР-КЛАСИ “ЛІТНЬОЇ КІНОШКОЛИ”

Святкуємо єкватор 12-го Одеського міжнародного кінофестивалю! 17 серпня глядачі фестивалю подивились конкурсний фільм “Простір” Дмитра Томашпольського. Крім того, відбулись покази фільмів “Ґунда” Віктора Косаковського та “Спокуса Бенедетта” Пауля Вергувена з програми “Гала-Прем’єри”, а також фільму “Ольга” Елі Ґраппе (“Фестиваль Фестивалів”), “Непомітне зникнення” Азазела Джейкобса (“Спеціальні покази”) та “Бразилія” Террі Ґілліама.

Національний конкурс відмітився показом стрічки у жанрі фантастики “Простір” режисера Дмитра Томашпольського. Цікаво, що фільм знімався в умовах ізоляції під час пандемії COVID-19.

“На третій день карантину у березні 2020 року прийшла ідея зняти фільм - ігровий, фантастичний, повнометражний. Актори були запрошені завдяки оголошенню на Фейсбуці. Головною умовою для зйомок було те, що актори повинні були перебувати виключно на ізоляції та виконувати кожний день нове завдання. Наприкінці трьох місяців зйомок ми отримали сімсот годин матеріалу”, - розповів режисер фільму.

“Ця історія нам всім надала рік життя не в ізоляції, адже ми весь цей рік знімали кіно”, - поділилась продюсерка стрічки Альона Дем’яненко.

Новий фільм Паула Вергувена “Спокуса/Бенедетта” зібрав повний зал Фестивального палацу. Біографічна стрічка розповідає історію про чорницю, яку звинуватили у перелюбстві і одержимості. В основі сюжета стали протоколи процесу. Також глядачі познайомились з документальною чорно-білою стрічкою “Ґунда” режисера Віктора Косаковського. Це фільм-спостереження за життям тварин на фермі. У фільмі немає слів, закадрового голосу й музики, а в кадрі відсутні люди. Картина була номінована на Премію Європейської кіноакадемії як “Найкращий європейський документальний фільм”. Хоакін Фенікс, який спродюсував стрічку назвав її “глибоко медитативним” і “проникливо важливим” фільмом.

Член журі 12-го Одеського міжнародного кінофестивалю Елі Ґраппе представив власний фільм “Ольга”. Історія заснована на реальних подіях та розповідає про долю 15-річної української гімнастки, яка має поїхати з України, поки її мати, яка працює журналісткою, висвітлює події Євромайдану. Стрічка отримала приз спільноти письменників та композиторів SACD — за найкращий сценарій Каннського тижня критики.

“Мені хотілося конкретно подивитися на обрану тему, тому мені довелося залучити дуже багато українців для подолання відстані... Багато справжніх історій увійшли до фільму. Я спілкувався з українцями у Франції та Швейцарії і моя робота полягала у тому, щоб вплести у фільм ці історії та передати це через головну героїню”, - розповів режисер.

У програмах ретроспектив показали стрічку “Аматор” Кшиштоф Кесльовський та “Настроювач” Кіри Муратової. В секції “Спеціальні покази” відбулись покази комедійної драми “Непомітне зникнення” Азазела Джейкобса з Мішель Пфайффер у головній ролі та антиутопічної стрічки “Бразилія” Террі Ґілліама.

У межах Літньої кіношколи відбулись майстер-класи на теми “Музика в кіно” та “Візуальне рішення фільму”.

“Як для мене, то краще коли режисер розповідає про свої почуття, про атмосферу, про вітер та ліс або інші речі які присутні у кіно, а не просить: ой, візьми гітарку та зіграй тут пару акордів. Конкретика частіше псує моє натхнення”, - впевнений композитор Антон Байбаков.

“Мені подобаються перехід від реальної гри музиканта в кадрі до повільної гри за кадром. Ну, наприклад, у фільмі “Піанистка” героїня йде по вулиці та лунає якась сюїта Баха, потім вона грає – продовжує ту ж саму композицію на піаніно на сімейному концерті”, - додав композитор Микита Моісеєв.

“Якщо говорити про “Наші Котики”, то для нас референсом був всім відомий фільм “Голий Пістолет”. Але це був не чіткий референс, а скоріше бажання зробити такий жанр. Тут була робота з психологами, щоби довести, що гумор на війні існує і потрібен, саме це і хотіли показати”, - поділився оператор Сергій Стеценко.

“Різниця між документальним та художнім фільмом у тому, що в документальній роботі ти часто не можеш контролювати події які відбуваються, але ти зразу маєш придумати цей епізод. Я вважаю, що в документальному кіно працювати складніше, ніж в ігровому кіно, бо часто треба приймати швидкі рішення. А від них залежать і візуальні рішення фільму”, - додав він.

У межах професійної секції Film Industry Office відбулись дискусії про досвід співпраці України з фондом “Єврімаж”, про кородукційні можливості та специфіку міжнародний кінофестивалів і премій, на кшталт “Оскара”.

“Є багато дуже цікавих речей стосовно умов співпраці з фондом. Наприклад, у вас може бути навіть не кінцева версія фільму – підтримку можна отримати ще на стадії Work in Progress, але у вас повинен бути продюсер”, - наголосив представник України в Раді правління фонду “Єврімаж” Володимир Яценко.

У другий день Кіноринку відбулись презентації компаній KINOMANIA, АРТХАУС ТРАФІК, SVOEkino, 86Prokat та РЕАЛ КІНО. Також відбувся з’їзд союзу кінотеатрів України.

PUBLIC TALK «ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З ЖІНКАМИ В УКРАЇНСЬКІЙ КІНОІНДУСТРІЇ?

17 серпня в межах кіноіндустрії ОМКФ відбулася українська презентація Української асоціації жінок в кіно- та медіаіндустрії (UFFI), яка вперше була презентована в липні на кіноринку Каннського кінофестивалю - в Українському національному павільйоні.

Засновниці організації - продюсерка та режисерка, яка отримала нагороду «Телетріумф» за найкращу режисуру (2012 р.), увійшла в список «Топ найкращих молодих медіаменеджерів 2018 року», член жюрі Міжнародного кінофестивалю Banff (Канада) у 2015 р. - Ксенія Бугрімова та продюсерка, фінансист в кіноіндустрії Лариса Гутаревич розповіли про цінності UFFI та вектори її розвитку.

UFFI - організація, яка має на меті підтримку жіночого кінематографічного руху, присвяченого просуванню, професійному розвитку та досягненням жінок у здобутку спільних цілей щодо рівних можливостей безвідносно гендеру у кіно- та медіаіндустрії.

Це ком‘юніті, що створює комфортне оточення для жінок кіно- та медіаіндустрії для ко-творчості, ко-продюсування та розширення корисних зв‘язків.

[Введіть опис зображення]

Можливості UFFI:

  • Доступ до міжнародних баз даних - нові контакти, знання щодо нових подій тощо. Розширення знайомств та зв‘язків.
  • Юридичні та фінансові консультації.
  • Створення рівних можливостей для жінок та чоловіків в кіно- та медіаіндустрії.
  • Підтримка у створенні якісного та конкурентного кіно.
  • Популяризація проектів членів організації.
  • Організація великих панельних дискусій щодо гендерних питань із залученням міжнародних експертів.
На сьогоднішній день до асоціації долучилися Анна Мачух (виконавча директорка ОМКФ, співзасновниця та виконавча директорка Української кіноакадемії, співзасновниця та платформи Dzyga MDB), акторка Ірма Вітовська, українсько-німецька режисерка Єва Нейманн, продюсерка та виконавча продюсерка Алла Белая, режисерка та сценаристка Світлана Ліщинська, генеральна директорка Нового каналу Олександра Ткаченко, продюсерка та магістр психології, яка 5 років займалася дослідницькою роботою гендерних питань (Канадському гендерному фонді - проект «Партнерство чоловіків та жінок у бізнесі», Програма Розвитку ООН в Україні: тренінги гендерної чутливості) - Олена Голубєва.

До організації долучилися представниці не лише української кіно- та медіаіндустрії. Зокрема, до спільноти приєдналася Шері О‘Доннелл - міжнародний фінансист в кіноіндустрії, продюсер та CEO ко-продукційної компанії Nantosuelta Entartainment, що базується в Лос-Анджелесі.

Були представлені і партнери UFFI, серед яких міжнародні організації, у яких закладені схожі цінності та цілі щодо жіночого руху, підтримки і розвитку жінок в кіно- та медіа індустрії: Ewa Network (European Women’s Audiovisual Network), Women and Hollywood, WIFT (Women in Film and Television).

Після презентації Української асоціації жінок в кіно- та медіаіндустрії відбулася панельна дискусія «Що відбувається з жінками в кіноіндустрії?», спікерами якої виступили учасниці UFFI - Ксенія Бугрімова, Лариса Гутаревич, Олена Голубєва та Шері О‘Доннелл.

На панельній дискусії були обговорені питання гендерних стереотипів, проаналізована статистика співвідношень зайнятості чоловіків та жінок та розмір зарплат жінок та чоловіків при однакових професійних якостях в українській кіно та медіаіндустрії. До дискусії долучилися і гості у залі, в тому числі і чоловік, який заявив, що досліджував співвідношення чоловіків та жінок в кіноіндустрії, та висловив думку, що жінки-режисерки не зняли жодного касового блокбастеру. Це викликало великий резонанс серед глядачок, які висловили свої заперечення, та дало поштовх їм поділитися різними ситуаціями на своїй практиці щодо гендерних упереджень в кіно та медіа індустрії.

Шері О‘Доннелл розповіла як це відбувається в Голівуді, та які в США існують потужні організації, що об‘єднують сильних жінок. Вона вважає, що дуже важливо, що схожа організація утворилася і в Україні, яка зможе наслідувати міжнародні організації і співпрацювати з ними.

Засновниці організації запросили усіх представниць кіно- та медіаіндустрії, кому не байдужі месседжі та цінності організації, долучатися до UFFI. Зробити це можна, відправивши заявку на сайті організації - uffi.in.ua.