Погода в Одессе
Сейчас от ° до °
Утром от ° до °
Море +°. Влажн. %
Курсы валют
$26.98 • €30.65
$27.75 • €31.45
$27.70 • €31.40

БуДНИ ОМКФ-2019, 17 июля

Среда, 17 июля 2019, 13:37

Пресс-релиз

6 ДЕНЬ ОМКФ: СПЕЦІАЛЬНА ПОДІЯ «КАБІНЕТ ДОКТОРА КАЛІҐАРІ» РОБЕРТА ВІНЕ У СУПРОВОДІ КУЛЬТОВОГО БРИТАНСЬКОГО ПАНК-КАБАРЕ «THE TIGER LILLIES» У ЗЕЛЕНОМУ ТЕАТРІ ТА ПОКАЗ ДОКУМЕНТАЛЬНОЇ СТРІЧКИ СЕРГІЯ ЛОЗНИЦІ

Одеський фестиваль на самому піку подій, і шостий день представив увазі глядачів документальний фільм українського режисера Сергія Лозниці «Процес» та картину Кантєміра Балаґова «Дилда»

Міжнародну конкурсну програму сьогодні продовжила грузинська драма «А потім ми танцювали» режисера Левана Акіна про життя молодого танцівника Національного грузинського ансамблю Мераба, який радикально змінюється, коли закохується у свого амбітного суперника. «Тема нашого фільму — це історія кохання, яке не залежить від статті. Розкрию таємницю: цей фільм не був результатом перегляду будь якого іншого фільму — це справжня історія реального життя та реальних людей»,— наголосила продюсерка стрічки Кетіє Данелія.

Стрічка «Тато — мамин брат» українського режисера Вадима Ількова була продемонстрована цього дня у Національному конкурсі. «Я обирав між двома версіями фінального монтажу. Одна з них мала хронометраж в майже дві з половиною години та включала в себе набагато більше сцен вечірок, кольорового й смішного богемного життя головного героя, багато бурлеску. Але в процесі я зрозумів, що це заважає побачити силу характеру та самого героя як особистість, — розповів режисер. — Я залишив фільму відкритий фінал, тому що життя продовжується, історія цих людей все ще пишеться».

У позаконкурсній програмі «Спеціальні покази» глядачі побачили фільм Сергія Лозниці «Процес». Події розгортаються у 1930 році. В колонній залі Будинку Союзів група високопосадовців з-поміж економістів та інженерів, яких притягнуто до суду за підозрою в підготовці державного перевороту, спрямованого на руйнування радянської влади, відновлення капіталізму та розвал СРСР. Усі звинувачення сфабриковані, підсудні змушені зізнаватися в злочинах, яких вони не вчиняли, проте суд, який згодом стане ключовою фігурою сталінських показових процесів, виносить смертні вироки. «Взагалі моя ідея була зробити генезис сталінських процесів на матеріалах радянського пропагандистського кіно. Якийсь матеріал я зібрав в російському архіві в Красногорську. Мені цікаво було розвинути те, що починалося як політична дискусія, а потім перетворилося на дуже серйозний процес. Саме дивовижне те, що вони,автори, використовували все чого досягнув театр, для того щоб досягти своїх практичних цілей. Ця епоха досі лежить в архівах, епоха документального пропагандиського кіно», — поділився режисер, який особисто представляв стрічку.

Володар «Золотого Дюка» – Ґран-прі 8-го ОМКФ за стрічку «Король бельгійців», режисер, продюсер і голова журі Міжнародної конкурсної програми 10-го кінофестивалю Петер Бросенс представив особисто спільний із Джессікою Вудворт фільм «П’ята пора року».

Жодного вільного місця в залі не було на показі російської картини «Дилда» режисера Кантєміра Балаґова — стрічка розповідає історію про двох молодих жінок, які шукають сенс і надію, прагнучи відбудувати свої життя серед руїн після Другої світової війни. Цього року стрічка виборола нагороду за найкращу режисуру програми «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю.

В межах майстер-класу «Все, що ви хотіли дізнатися про актора, але соромилися запитати» актор та режисер Іван Шведов поділився секретами акторської роботи. «Ми повинні зізнатися собі та змиритися – ми, актори, працюємо у сфері обслуговування. Так само, як перукарі, масажисти, кухарі, таксисти. У цьому немає нічого поганого. Насамперед потрібно пам'ятати, що ми слідуємо інструкції. І наша інструкція – сценарій», — зокрема зауважив він.

У Фестивальному центрі «Родіна» в межах Конкурсу європейських документальних фільмів відбувся показ стрічки «Придністров’я» швецької режисерки Анни Еборн. «Анна Еборн, як режисерка, дуже цікаво працює. Її творчість є скоріше співтворчістю з персонажами. Вона швидко отримала довіру героїв і робота пішла природно», – зазначив Давід Герді, продюсер стрічки.

Фільм «Воєнно-польовий роман» режисера Петра Тодоровського продовжив українську ретроспективу «Голлівуд на березі Чорного моря». Це перший і єдиний український радянський фільм, що номінувався на «Оскар». У 1984 році стрічка потрапила і до основного конкурсу Берлінського кінофестивалю, на якому виконавиця однієї з головних ролей Інна Чурікова отримала «Срібного ведмедя» за найкращу жіночу роль. У СРСР фільм став одним із лідерів прокату – його переглянуло понад 15 млн. глядачів.

У межах секції «Серіали!» був представлений серіал «Чесноти» — драматична історія із Великої Британії від режисерів Шейна Медовса та Джека Торна. Дитяча програма «ОМКФ-дітям: разом з «Чілдрен Кінофестом» продовжилася комедією Чарлі Чапліна «Цирк», приуроченої до 130-річчя від дня народження легендарного режисера та актора.

У Грецькому Фонді Культури пройшло відкриття виставки «Крихка пам’ять». Експозиція виставки — фотоархів Леоніда Бурлаки українського кінооператора, який найбільш відомий операторською роботою в картині Станіслава Говорухіна «Місце зустрічі змінити не можна» (1979).

Вже другий рік в межах ОМКФ відбувається конференція Cinema: Backstage. Цього року темою для обговорення стали копродукційні тенденції в кіноіндустрії. Також, у межах програми FILM INDUSTRY OFFICE 2019 відбувся День Креативної Європи.

У Зеленому театрі було показано німецьку стрічку, класику німого кіно, «Кабінет доктора Каліґарі» Роберта Віне. Спеціальний показ супроводжували своїм виступом британське музичне тріо «The Tiger Lillies». Прем’єра фільму відбулася в Берліні 1920 року. Саме ця стрічка поклала початок німецькому кіноекспресіонізму. Це перший фільм в історії кіно, де було зображено зміну людської свідомості.

Завершився насичений кінодень у винному барі LOU LOU під мікс фанк-хопу та соулу від Dj Serge Yamroz, а у Zelda Bar відіграла свій сет Ksenia Palfy.

FILM INDUSTRY OFFICE: 2-Й ДЕНЬ

У другий день роботи секції відбулись: конференція Cinema: Backstage: «Чому копродукції — спосіб фінансування або культурний обмін?», серія закритих кінопоказів «UA Films Showcase» та презентації «Дні креативної Європи» і «Ukraine: Here We Go!»

Другий день роботи професійної секції Film Industry Office відкрився презентацією програми ЄС «Креативна Європа». В межах заходу були представлені історії успіху та виклики, з якими зіштовхуються країни з низьким виробничим потенціалом. Спікерами зустрічі виступили керівники Бюро Креативна Європа Медіа з трьох країн: Сабіна Брішка Карліч (Словенія), Адама Пастернак (Угорщина) та Камен Балканські (Болгарія).

У межах зустрічі також відбулася панельна дискусія «Креативна Європа — участь країн Східної та Центральної Європи», модератором якої виступила Юлія Федів, керівниця Бюро «Креативна Європа» Україна.

Спеціальною подією Film Industry office стала конференція Cinema: Backstage:»Чому копродукції — спосіб фінансування або культурний обмін?».

Цьогоріч темою для обговорення стали копродукційні тенденції в кіноіндустрії. Із вітальним словом до учасників звернулася президентка ОМКФ Вікторія Тігіпко, яка зазначила, що цьогоріч український фільм вперше потрапив в ТОП-10 по касових зборах в Україні, однак це лише перший етап. Наступним кроком для українських кінематографістів, за словами Вікторії Тігіпко, повинен стати ріст бокс-офісу від прокату вітчизняних фільмів у Голівуді, а тенденція можлива лише за успішної копродукції України з іншими країнами світу. Також на відкритті конференції виступила генеральна продюсерка ОМКФ – Юлія Сінькевич: «Сьогодні Україна має надзвичайно високий потенціал, необхідні умови та професіоналів, які можуть стати надійними партнерами для копродукції», – наголосила вона.

Спікерами заходу виступили експерти зі світовими іменами, зокрема, фахівцями першої частини стали Роберто Олла – виконавчий директор Європейського фонду підтримки кіно Eurimages, Катріель Шорі – головний консультант з міжнародних зв’язків Ізраїльського кінофонду, Кірстен Ніхуус – виконавча директорка кінофонду Medienboard Berlin-Brandenburg, Пилип Іллєнко – голова Державного агентства України з питань кіно та Алекс Тралія – стратегічний радник зі зв’язків ЄС з іноземними країнами, Румунський кіноцентр.

Експерти конференції визначили поточні тенденції світового та українського кіновиробництва. Авторка та модераторка заходу Тамара Татішвілі (представниця EWA – European Women Audiovisual network) окреслила головну місію копродукційних стратегій в Європі та визначила поточні їх тенденції. «Не дивлячись на те, що ми конкуруємо у сфері кіновиробницва, разом з цим нам необхідно створювати спільний фронт для найкращого контенту та залучення молодих талантів»,– зазначила вона. Під час першої частини конференції відбулася критична дискусія про роль спільних виробництв у розвитку національних кіногалузей. Зокрема, були названі стратегічні завдання національних фондів, що підтримують копродукції та поле їхнього впливу. Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко зазначив, що наразі в Україні з’являються нові групи амбіційних продюсерів зі значним досвідом. Крім цього, Україна активно займається ко-продюсуванням фільмів, які фінансує «Єврімаж», таким чином стає більш інтегрованою до європейської кіноіндустрії.

Катріель Шорі наголосив, що далеко не кожен проект потребує копродукції. «Перед створенням проекту важливо вивчити всі деталі майбутньої роботи та бути готовим до компромісу, адже це нелегке партнерство, яке можна порівняти зі шлюбом», – додав експерт.

У другій частині конференція більше нагадувала платформу для критичного осмислення та отримання зворотного зв'язку для спільного виробництва. Зокрема, учасники конференції обговорили вартість та позицію України щодо цього питання. Спікерами виступили: Чедомір Колар – продюсер, ASAP Films (Франція), Владімер Качарава – продюсер, 20 Steps Production (Грузія), Маріанна Слот – продюсерка, Slot Machine (Франція), Девід Хердіс – продюсер, Momento Films (Швеція), Денис Іванов – продюсер, дистрибутор, Артхаус Трафік (Україна), Ребекка Гаррідо – продюсерка, Manderley Films (Німеччина), Анамарія Анточі – продюсерка, Tangaj Production (Румунія) Володимир Яценко – продюсер, Limelight (Україна).

Під час конференції Маріанна Слот звернула увагу, що філософія копродукції – це глибока повага та розуміння між продюсером та режисером. «Обираючи партнерів для проекту, необхідно зупинятися на тих людях, які розділяють бачення режисера, лише в такому випадку кінцевий результат буде успішним для команди», – зазначила вона. Також продюсерка розповіла про важливі кроки копродукції та підходи до вибору різних платформ для просування проекту у подальшому.

Учасники професійної секції мали можливість ознайомитися з презентацією «Ukraine: Here We Go!» під час якої Дар'я Бассель (керівниця індустріальної платформи Docu/Pro) та Вікторія Лещенко (програмна директорка Docudays.UA) розповіли про переваги та можливості для кінопрофесіоналів взяти участь в найбільшому міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі – IDFA.

Також у другій частині Film Industry Office відбулася серія закритих показів українських фільмів «UA Films Showcase». Захід, організований спільно з Українським інститутом, став альтернативним представницьким майданчиком для завершених українських фільмів або тих робіт, що знаходяться на стадії постпродакшну. Зокрема у кінотеатрі «Родіна» відбулися покази п’яти стрічок: «Атлантида» (режисер Валентин Васянович), «Земля Івана» (режисер Андрій Лисецький), «Із зав’язаними очима» (режисер Тарас Дронь), «Віктор_робот», (режисер Анатолій Лавренішин), «Толока» (режисер Михайло Іллєнко).

ІВАН ШВЕДОВ: «МИ, АКТОРИ, ПРАЦЮЄМО У СФЕРІ ОБСЛУГОВУВАННЯ»

17 липня актор, педагог і режисер Іван Шведов прочитав лекцію на тему «Все, що ви хотіли дізнатися про актора, але соромилися запитати»

«Існує різниця між акторською грою в кіно й театрі. У сучасному кіно вас будуть обирати за типажем. Змиріться з цим і полюбіть свою зовнішність. Якщо раптом вас візьмуть на роль, яка не збігається з вашою зовнішністю – це прорив. Але в театрі з цим простіше: якщо персонаж відрізняється від актора – це ще цікавіше. Мене вразив один семінар з акторської майстерності, на якому актриса грала декілька сцен із хусткою: спочатку вона грає літню жінку, потім перетворюється на молоду. Я сидів недалеко від неї і об’єктивно розумів, що їй 250 років, але при цьому бачив 16-річну дівчинку. Ось це театр. У кіно ж це неможливо. У кіно візьмуть 16-річну акторку».

«Робота в театрі – це постійні репетиції. У кіно ж є сценарій і це твоя «інструкція з користування праскою». В американському кіно, наприклад, немає репетицій: ти повинен вивчити сценарій і зробити кілька репетицій самостійно. Очікується, що якщо вас взяли на роль, ви знаєте, що робити. Робота актора на 80% полягає у виконанні домашньої роботи: у вивченні сценарію та репетиціях наодинці».

«Моє амплуа – людина з проблемами. Мені доводилося грати українця, росіянина, білоруса, серба, хорвата, албанца, чеченца. Загалом, все, що про Схід – це моє. Так виходить, це сценарна конструкція: якщо людина зі Сходу, вона втручається в чуже середовище, в нього конфлікти. Але я грав і хороших людей».

«Я рідко відвідую театр, тому що не вірю. Як ви думаєте, яка головна якість актора? Так, правдоподібність. Актор – це міст між усіма творцями фільму (сценаристи, режисери, продюсери та інші) й глядачами. Якщо ваша поведінка буде достовірною, глядач повірить у будь-яку історію. Ми ж з вами фахівці з людської поведінки. Згадайте, як ви одразу відчуваєте, що ваш партнер говорить неправду. Так і з акторами».

«Мені довелося зніматися у великому голлівудському фільмі – «Місія нездійсненна 4: Протокол Фантом». Це був одночасно вдалий і невдалий досвід. Його режисер – Бред Берд, який раніше працював з Pixar Animation Studios. У перший день ми знімали сцену, де я сиджу вдома і бачу в новинах, що підірвали Кремль. До того, як ми почали знімати, до мене підійшов Бред і почав пояснювати, як я повинен зіграти. Тоді я попросив його не говорити мені про потрібні емоції на обличчі чи ще щось. Натомість попросив просто сказати, якщо щось буде не так під час зйомок.Дуже важливо, щоб режисери вам не говорили, як грати. Це найгірше, що може трапитися. Адже вас беруть на роботу, тому що ви вже професіонал своєї справи».

«Є один надійний, але не простий спосіб просування себе, як актора – пишіть для себе и знімайте себе. Сидіти й чекати можна вічно. Напишіть для себе сценарій, зніміть короткометражний фільм та надсилайте його на фестивалі. У кожного з вас зараз у кишені є ґаджет, який може зробити вас популярним».

«Відмови на кастингах – це нормально. Так, вас можуть не взяти на бажану роль, але можуть запам'ятати й взяти на іншу. У моїй кар'єрі було кілька таких випадків. Якось я йшов на кастинг і розумів, що мене не візьмуть. Роль взагалі не моя. Але мені випав такий шанс і я із задоволенням пішов. Так, мені таки не запропонували ту роль, проте я отримав 4 знімальні дні в Спілберга».

«Друзі, ми повинні зізнатися собі та змиритися – ми, актори, працюємо у сфері обслуговування. Так само, як перукарі, масажисти, кухарі, таксисти. У цьому немає нічого поганого. Насамперед потрібно пам'ятати, що ми слідуємо інструкції. І наша інструкція – сценарій».

ЗАВЕРШИВСЯ ЛІТНІЙ КІНОРИНОК ОМКФ 2019

17-го липня завершився Літній Кіноринок. Вже традиційно на учасників Кіноринку очікували презентації релізів дистриб'юторських компаній та українських кіновиробників, доповіді технічних та сервісних компаній, обговорення важливих для кіноіндустрії питань

Після ранкової кави другий день Кіноринку розпочала повторна презентація дистриб’юторської компанії VOLGA Україна. День продовжився презентацією фільму «Герої та боягузи». В другій половині дня відбулися презентації від компаній Сінема Саунд Продакшн, Clever Business Management та 86PROKAT. Після чого відбулася презентація фільму «Леся Українка». Продовжила день презентація компанії УМ-ГРУП. Після кава-брейк від байопіку «Заборонений» було презентовано анімаційний проект «Віктор_Робот», по завершенню якого відбувся з’їзд Спілки кінотеатрів України. Завершила день презентація компанії Fabrikant.

Третій, заключний день Літнього Кіноринку, відкрила ранкова кава від компанії Кіносвіт Діджітал, після чого відбулися технічні презентації від компаній OSRAM, Сінема Некст, Кінопрокат, Азія Сінема та РЕАЛ КІНО. Після своєї презентації компанія РЕАЛ КІНО запросила учасників Кіноринку на Wine&Oyster Lunch. День продовжила презентація компанії Кіносвіт Діджітал. Завершила третій день Літнього Кіноринку презентація: «Незрячі та нечуючі глядачі: як зробити кіно доступним в Україні?».

Нагадаємо, що цього року в межах Одеського міжнародного кінофестивалю відбудеться два інклюзивні покази — «Чоловік, який купив місяць» (реж. Паоло Дзукка) та «Мої думки тихі» (реж. Антоніо Лукіч). Тифлокоментар для незрячих людей буде транслюватись в окремі навушники, які можна буде отримати при вході, а адаптовані субтитри будуть показані на кінотеатральному екрані для людей зі слабким слухом.

Зимовий Кіноринок пройде в грудні в Києві. Дати проведення та програма будуть повідомлені пізніше.

11166

Комментировать: